반복영역 건너뛰기
지역메뉴 바로가기
주메뉴 바로가기
본문 바로가기

연구정보

연구정보

국내외 연구기관에서 발표된 중국 연구 자료를 수집하여 제공합니다.

연구보고서

The Effect of Social Warmth on Green Consumption

Jialing Yang 2019.04.12

URL

연구정보 상세보기

With the increasing emphasis on resources and environmental issues, green consumption is becoming more and more important. Green consumption is affected by social factors. In the social context, there are more studies on social unfriendly aspects, such as social exclusion, but neglect socially friendly situations―social warmth. Therefore, this study will explore the mechanism of the impact of social warmth on green consumption. The conclusion of study is that social warmth has a significant impact on the willingness to purchase green products, and environmental self-responsibility plays a mediating role.

출처 SCIRP
원문링크 https://bit.ly/2UNdsf9
첨부파일
키워드

따뜻한 사회 분위기 환경의 자기책임 자원 부족 녹색 소비

지역키워드

중국전체

목록

만족도 조사

이 페이지에서 제공하는 정보에 만족하셨습니까?

평가하기