반복영역 건너뛰기
지역메뉴 바로가기
주메뉴 바로가기
본문 바로가기

연구정보

연구정보

국내외 연구기관에서 발표된 중국 연구 자료를 수집하여 제공합니다.

연구보고서

University Flipped Class Model in China

Shuo Zhao, Xin Zhang 2019.05.15

URL

연구정보 상세보기

Under the wave of information-based education reform in China, the flipped classroom originated from American educational circles, guided by constructivism and relying on modern information technology, as an innovative teaching mode, is attracting the attention and favor of our educational circles with its unique advantages. Guided by the reform of education, this paper conducted a research on the application of flipped classroom teaching mode in university teaching. In the half-year term teaching experiment, the teaching effect of this mode and the acceptability of students were mainly discussed through questionnaires and empirical research on final scores. The result shows that compared with conventional teaching, this model can significantly improve students’ learning effect, optimize the learning process, improve students’ learning attitude, and is recognized by the majority of students.

 

 

 

거꾸로수업(Flipped Class): 학생이 수업 전에 온라인 영상으로 먼저 학습하고, 수업 시간에 교수와 학생이 토의 등을 진행하는 수업 방식을 일컬음.

출처 SCIRP
원문링크 https://bit.ly/2Vz6USA
첨부파일
키워드

거꾸로수업 대학교 경험적 연구

지역키워드

중국전체

목록

만족도 조사

이 페이지에서 제공하는 정보에 만족하셨습니까?

평가하기