반복영역 건너뛰기
지역메뉴 바로가기
주메뉴 바로가기
본문 바로가기

연구정보

연구정보

국내외 연구기관에서 발표된 중국 연구 자료를 수집하여 제공합니다.

연구보고서

C2F2C Strategy Development: The Sichuan Fanqing Furniture Industry Company Case Study

Zhong Liang, Yin Jin, Maria Santos 2019.11.05

URL

연구정보 상세보기

In a context of fragmentated competition and consumers’ demand, it is difficult to take advantage of the low cost and high efficiency of mass customization, while and also meeting the customers’ individualized needs. Internet led business increases the difficulty of balancing the offer of large production and customization, because companies face a high cost (C2F), while the customer’s satisfaction is low (F2C). Finding a solution to this trade-off is not only a major challenge in the process of company model transformation, but also an important topic that has not yet been studied in depth. This research applied the case analysis method to study the evolution of hotel furniture company innovation ecosystem and to suggest the development of value cocreation model. Meanwhile, the C2F2C development strategy of creating value between hotel furniture manufacturers and customers is constructed, which realizes the win-win value creation between companies and customers, and explores the effective ways to improve the technological innovation ability and international competitiveness of hotel furniture manufacturers in China.

출처 SCIRP
원문링크 https://bit.ly/2oGEh6C
첨부파일
키워드

혁신적 에코시스템 가치 공동 창출 호텔 가구 회사 C2F2C 전략-소비자-기업 기업-소비자 전략

지역키워드

중국전체

목록

만족도 조사

이 페이지에서 제공하는 정보에 만족하셨습니까?

평가하기